Summa summarum 2020


En summering av året 2020 då så här första kvällen på det nya året - 2021. 
Trots att en pandemi kom och skapade en hel del kaos i världen har jag 2020 som ett av mina bästa år. Jag har verkligen levt mitt liv trots begränsningar. Jag har gjort saker som jag själv mår bra av och som jag tycker om. Det första månaderna hann jag med att se Takida med min underbara vän och vara med riksfamiljen i Stockholm och se melodifestivalen. 


Sen tog det stopp och allt övrigt blev i princip inställt eller omställt. Men det har inte stoppat mig. Jag blev äntligen ensam husägare, jag har spelat en hel säsong fotboll med underbara tjejer. 


Jag har njutit av livet, åkt snowboard och skidor, varit mycket utomhus, myst och eldat, bott på hotell, renoverat, tatuerat mig, pierciat mig, badat hela sommaren i både sjöar, älvar och hav och köpt en raggarbil med gärin. Jag har tränat, sprungit, simmat och gymmat. 




Jag har galejat och umgåtts med mina fina vänner som är en del av min familj, en del träffar jag mer sällan än andra och alla är underbart fina. 


Jag blev faster till söta Hugo och jag skaffade en mysig katt. Jag började plugga igen, en utbildning till holistisk coach som jag hoppas få bra användning för. Jag bestämde mig för att sluta jobba som enhetschef och göra nåt annat istället. 


Jag har fått nya vänner, min gäri som jag gjort så mycket crazy ihop med och MNK såklart. Så kom också kärleken tillbaka in i mitt liv, en helt underbar känsla och en helt underbar pojkvän. 


Sist men inte minst har jag fått spendera ytterligare ett år med min älskade dotter, en självständig och bestämd tjej. 


Summa summarum: Det har funnits motgångar och det finns gånger jag gråtit mig till sömns. Jag har haft ångest, varit arg och ledsen. Jag har kämpat för att må bra och skrattet, kärleken och min stora familj bestående av inte bara blodsband utan även alla mina vänner är det som gör att jag orkar vidare, varje dag. Som avslut på detta säger jag bara. Carpe Diem - Fånga dagen. 






Kommentera inlägget här :