när man känner sig nöjd med livet

det är när man mår så himla bra. När allting flyter på och när en känner sig så säker på allt. Har hängt nere i Sundsvall i några dagar nu, tenta och föreläsningar och plugg. Massor med underbar tid tillsammans med mina fina studiekamrater som även kommit att bli några av mina närmsta vänner. Om drygt en vecka går vi ut på VFU, en slags praktik typ, och jag ska vara på kommunen, utreda och analysera rekrytering. 

Det känns så himla kul och verkligen något jag kommer ha nytta av i mitt framtida arbete som ännu är oklart vad jag kommer göra. Men jag har en grov plan på vad jag vill göra efter utbildningen, och idag dessutom pratade vi om magisterexamen, det är mycket troligt att jag kommer fixa en sån också på sidan av ett jobb. Jag vill börja med att arbeta för en välmående personal, vart och hur är en senare fråga. Jag villska utbilda mig till skratterapeut, jag vill jobba som chef nångång och även som kurator. Känner jag mig själv så kommer jag nog hinna med detta och lite till. :) 

Trots att allting går så himla bra och att allt flyter på så finns även en stor sorg inom mig. Cancer hos en av mina käraste, en cancer som inte går att göra något åt. En cancer som är lika med slutet. Jag kan inte göra något åt detta och jag känner mig helt maktlös. Men jag kommer fortsätta leva, vara glad och skratta. Oavsett den stora sorgen som ständigt gör sig påmind. Men att gömma huvudet i sanden det fungerar bara en stund. Sen måste man upp till ytan för att hämta luft. 

I morgon är det sista skoldagen, sen ska jag ska hem till min familj igen ❤ 
Men nu är de gonatt. 

Caepe Diem! 

Kommentera inlägget här :