Att ta vara på sig själv

Ja jag är tydligen en effektiv superkvinna som kan hinna med hur mycket som helst på en dag samtidigt som jag filosoferar om livet medans jag gör alla dom där sakerna som jag tycker om att göra. 
Jag har dock bestämt mig för att ta det lugnt, eller det är egentligen fel det. Däremot att ta mig tid för mig själv, vilket jag ofta glömmer bort när jag har så mycket för mig. Därför var jag här för nån vecka sen på en himmelsk underbar hotstone choklad massage och bara njöt. Jag har alltid tyckt om att läsa böcker och i somras beställde jag flera nya, plus att jag nu gått med i en bokklubb som heter LivsEnergi, fick välja två böcker där den ena handlar om mindfulness och den andra handlar om våra chakran, vilket är något som intresserat mig länge.
 
Jag tycker verkligen det är kul och roligt att ha mycker saker för mig, jag är en sån människa som oftast har hundra järn i elden och smider medan järnet är varmt. Däremot så gör jag inte saker jag inte tycker om att göra. Vilket säkert gör att allt går så mycket lättare. Jag kan nästan påstå att jag bara gör roliga saker, eller roliga är inte alla kanske, men intressanta eller utvecklande eller på något sätt så är det ju något som innefattar att jag får känna mig positiv med olika bemärkelser. 
 
Sen däremellan alla saker så håller jag nu på att lära mig att stanna upp lite och lägga fokus på mig själv. Bara mig. För glömmer man bort sig själv så går allting snett i slutändan. Så att hitta små stunder varje dag där man bara är, det är viktigt. Kvällarna ligger jag ofta på spikmattan en stund. Jag läste någonstans på facebook om medveten tandborstning, vilket är något alla kan prova, glöm allt annat dom där två mintrarna och fokusera på här och nu. Vilken upplevelse du kan få! Eller en liten thestund. Ja det finns många saker i vardagen man kan medvetandegöra också. Just att stanna upp en stund eller två för att bara ta hand om sig själv på ett eller annat sätt. Det är viktigt för att orka vidare :)
 
Carpe Diem!
 

Kommentarer :

#1: Meme

Jag håller helt med, men det är ju så himla svårt att komma ihåg det där med att stanna upp och vara i nuet. Testund är det som jag har lyckats få att fungera, men vissa dar glömmer jag bort det och bra hinkar i mig. :-)

skriven

Kommentera inlägget här :